• Waar op school in de eerste weken extra aandacht gegeven wordt aan het elkaar ‘nog’ beter leren kennen, positieve groepsvorming en sfeer in de klas, is teambuilding en groepsvorming in sportteams altijd een ondergeschoven kindje.

Reden om in de JO11 -1 na de zomer hier weer extra aandacht aan te geven. Nu is de sfeer hier best goed, maar om dat zo te houden is regelmatig iets met het team ondernemen buiten het veld belangrijk.

Zaterdag na de wedstrijd gingen we met de jongens naar het Hosterpark. In drie teams maakte zij jacht op de trainers (de app Jachtseizoen biedt hierin een kostenloos en perfect hulpmiddel. Na twee potjes zijn we bij één van de kinderen thuis een broodje knakworst gaan eten en hebben we nog een ander spel gedaan waarin ze elkaar beter leerde kennen op andere terreinen dan voetbal.

• Na afloop gingen de jongens moe maar enthousiast naar huis. Ze willen heel graag nog een keer met elkaar het spel eens spelen, doelstelling geslaagd! Voor de winterstop nog een keer wat samen ondernemen.

Kan jouw team dit ook gebruiken? Zoekt jouw team inspiratie? Wil je hier meer over weten of brainstormen over hoe we dit breder op kunnen pakken in de club schroom niet om eens met ons in gesprek te gaan. Want een positieve club waar kinderen zich prettig voelen en iedereen er mag zijn zou toch een doel van iedereen moeten zijn.

Namens de JO11-1

Renate Bosman