• De eerste competitiewedstrijd werd gespeeld op 22 september. De tegenstander van deze wedstrijd was Arnhemia uit Arnhem. Na de bekerwedstrijden waarin de wedstrijden van Groessen doelpuntrijk waren, was het vandaag tijd voor de competitie. Het begin was veelbelovend. De eerste kans werd direct gepromoveerd tot doelpunt. Chiel Driessen wist een afgeslagen bal onder controle te krijgen. Na een mooie individuele actie werd in de 3e minuut voor het eerst het net gevonden. 1-0 door Chiel.

• De 2e kans in de wedstrijd resulteerde direct in een verdubbeling van de score. Waar Chiel zelf de trekker overhaalde voor de 1-0, was hij dit maal de speler van de assist. Chiel wist de bal op perfecte wijze bij Rick Maatman te krijgen. Vanuit de lucht wist Rick de 2-0 binnen te schieten. Een goed begin! Na de eerste tien minuten werd het spel slordiger. In het daaropvolgende kwartier kreeg Arnhemia 2 goede kansen. Het bleef echter bij 2-0. Vlak na het half uur wist Arnhemia toch te scoren. Vanuit de omschakeling werd de 2-1 binnen geschoten. Groessen werd hierdoor wakker geschud, en dit leidde voor de rust nog tot een riante voorsprong. In de 39ste minuut wist Lennard van Zuijlen na een mooie combinatie tussen Lennard, Rick en Keyme Bosman de 3-1 te scoren. Niet veel later, in de laatste minuut voor rust, mocht Dylan Oudendag zich melden voor een vrije trap. Vanaf circa 20-25 meter wist hij perfect uit te halen. Deze mooie vrije trap leidde tot een 4-1 voorsprong bij rust.

• Vlak na rust wist Arnhemia via een penalty terug te komen tot 4-2, en daarna ging het weer even hard. In de 53ste minuut wist Mees Vermeulen met een mooie voorzet Joey de Haan te bereiken, waarna Joey de 5-2 binnen kon werken. Het was Joey die ook de 6-2 wist te scoren. De bal die terugkwam van de paal, werd eenvoudig achter de keeper van Arnhemia gewerkt. De 7-2 werd gescoord door Chiel, na een foute terugspeelbal in de verdediging van Arnhemia. De 2e helft kenmerkte zich door veel balbezit voor Groessen. De kansen werden met enige regelmaat omgezet in doelpunten. In de laatste 5 minuten werd het doelpuntenaantal nog iets verder opgekrikt. Arnhemia wist de 7-3 nog te maken, maar daarna was het nog de beurt aan Groessen. In eerste instantie via een eigen doelpunt (8-3), en vervolgens in de laatste minuut door Sjoerd Verlangen op aangeven van Rick. Eindstand van deze wedstrijd: 9-3!

• Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Sprinkhanen op het progamma. Aanvang 14:00uur op sportpark De Meikamer. Tot dan!