• Afgelopen zaterdag 8 februari stond de thuiswedstrijd van de dames van HCL-1 tegen Nieuw-Heeten op het programma in sporthal Triominos. De uitwedstrijd werd nipt gewonnen met 19-20 en dat betekende dat de dames van HCL deze avond aan de bak moesten.

• HCL speelde vanaf het begin in hoog tempo wat resulteerde in mooi samenspel en leuke doelpunten.  De dames gingen de rust in met een ruime voorsprong 16-11.

• Na rust veranderden de dames van Nieuw-Heeten hun tactiek in de verdediging. Hierdoor moesten de dames van HCL ook op zoek naar een nieuwe tactiek om in dezelfde snelheid te kunnen blijven spelen als de eerste helft.

• Door slim te spelen, leuk samenspel, maar ook individuele kracht, wisten de dames de voorsprong alleen maar uit te breiden. Eindstand 31-19 in het voordeel van HCL.

Door deze overwinning staat HCL op ’n mooie 4e plek.